Onze rol
Verbindend platform voor online content creators
Alle info die een influencer nodig heeft om zijn activiteiten correct uit te voeren op één plek samenbrengen, was de sleutel om dit project te laten slagen. Daarom was het een logische keuze om een online platform te ontwikkelen om de online content creator te ondersteunen in elke stap van het influencer-zijn. De webpagina werd voorzien van een handige zoekbalk waar de influencer zijn vraag kan stellen om vervolgens makkelijk doorverwezen te worden naar het antwoord erop.
Binnen het online platform kozen we ervoor om alle vragen, gedoopt tot fiches, onder te brengen in 6 koepelthema’s:
- #reclame: alles wat met adverteren heeft te maken;
- #privacy: elk facet van de privacywetgeving van en voor influencers;
- #isdatlegit: de legale kant van het influencer-zijn;
- #isdaterover: vragen over de positieve en negatieve impact die influencers hebben;
- #respect: wat kan en wat kan niet;
- #hoewist: alle vragen over mentale gezondheid.
De structuur, het design en de werking van het platform zijn van de hand van onze lead digital designer Arne Kelders met de hulp van junior digital designer Vince Teckmans. Voor het ontwikkelen van de website kozen we voor een externe partner: Veaudeville die al onze wensen voortreffelijk heeft gerealiseerd.
Contentplan op maat van doelgroep
Voor het contentplan verdeelden we ‘Marvel’-gewijs elke periode in, in fases. Fase 1 was de opstart waarbij we het platform gingen introduceren op Facebook en Instagram. Op Facebook kozen we ervoor om de berichtgevingen in de pers (lees: Het Laatste Nieuws, De Tafel van Vier, Q-music, etc. - linken naar media coverage.) in de kijker te zetten om zo meer credibility alsook awareness te creëren. Voor Instagram gingen we voor de kracht van short-video en ontwikkelden we 2 explainer-Reels die de influencer meteen bij de hand neemt en enerzijds uitlegt vanuit welke nood dit online platform er is gekomen. Anderzijds leggen we uit hoe het online platform werkt. In Fase 2 gaan we dieper in op de structuur van het online platform en introduceren we de (voorlopig) 6 verschillende thema’s die een influencer aanraakt bij het influencer-zijn. Het is op deze manier dat wanneer de influencerFAQ gelanceerd is, nieuwsgierigen die via Instagram gaan zoeken naar ons, in één oogopslag tot de essentie komen van het online platform. Daarnaast werden ook 6 ambassadors geselecteerd door onze partner ‘Adshot’ die gedurende een jaar het engagement aangaan om de influencerFAQ mee in de kijker te zetten door contentstukken aan te leveren. In de verdere fasen gaan we de InfluencerFAQ nog meer uitpuren en gaan we vanuit elke mogelijk invalshoek één van de fiches aan bod laten komen in de vorm van explainer-carrousels en/of video’s maar ook andere formats worden ontwikkeld.
Kleurrijk lanceringsevent
Ook voor het uitdenken van het lanceringsevent werd beroep op ons gedaan. Samen met partner ‘Adshot’ mochten wij mee de structuur bepalen om de influencerFAQ tot bij de influencer te brengen. Het lanceringsevent vond plaats in een hippe rooftopbar in het Brusselse. Er werd gekozen om daar telkens een koepelthema aan te raken bij wijze van een panelgesprek. In het panelgesprek zat dan een expert ter zake alsook een ambassador, uitgekozen door ‘Adshot’, die al eens in aanraking is gekomen met het onderwerp. Voor de kleurrijke aankleding en de visual brand identity van het event kozen we ervoor om on-loop video’s, beachflags, roll-up banners en een photowall te ontwikkelen met de terugkerende kleurrijke visuals van de InfluencerFAQ.