Van Roey Vastgoed

Sales leads verdubbeld dankzij doorgedreven digitale campagne

Van Roey render

In het kort

Meer sales leads dankzij een slimmere digitale strategie? De leads komen binnen op een blaadje sinds Van Roey Vastgoed 2 jaar terug We Are Digital inschakelde als digitale partner. Van Roey Vastgoed maakte al gebruik van Hubspot, al liep dat niet optimaal. We Are Digital voerde search listening uit met o.a. keyword onderzoek en stelde een nieuwe strategie voor, met zowel paid advertising als organische SEO. En dat werkte: 55% van de marketing leads gaan over in sales leads, dubbel zoveel als vooropgesteld.

Van Roey Vastgoed verkoopt nieuwbouwappartementen en -woningen in een groene omgeving op sites in Lokeren, Puurs, Gent, Herentals, Deinze, Halle … Appartement of woningen met 1 tot 3 slaapkamers, met of zonder terras of tuin. Ze hadden ervaring met digitale marketing: ze werkten al met de inbound marketing tool Hubspot die geautomatiseerde processen mogelijk maakt. Al zat er meer in. Daarvoor klopten ze aan bij WAD met de concrete vraag om het woonproject De Gaanderij in Herentals te boosten. Emilia Van Oortegem Digital Project Manager van WAD: “We starten met een keyword onderzoek, bepaalden de strategie en maakten de landinspage van het woonproject. We zetten zowel paid advertising in als SEO. De presale werd meteen een succesverhaal en Van Roey Vastgoed vroeg daarop om deze aanpak door te trekken naar al hun immoprojecten.”

Van Roey mockup
01

Eerste stappen van de customer journey

Het doel is zoveel mogelijk marketing leads kanaliseren naar sales leads. Daarvoor optimaliseerden we op Hubspot een geautomatiseerde flow van het klantcontact. Stel dat een bezoeker op de website een brochure van een vastgoedproject aanvraagt, dan krijgt hij of zij meteen een automatische mail met daarin de link naar de juiste brochure én de uitnodiging om een afspraak te maken. Een paar dagen later volgt er een tweede mail waarin we de usp’s van het project aanhalen en het voorbeeldplan van een appartement bijvoegen. In mail nummer 3 nodigen we opnieuw uit om een afspraak te maken. Bij maximum 4 mails naar de potentiële klant, stopt het om niet pushy over te komen.

02

Opleiding voor verkopers en makelaars

Wil een klant een afspraak maken, dan krijgt de juiste verkoper hiervan een melding per mail en op zijn smartphone. Hij of zij kan deze lead al even opbellen om te informeren naar de wensen, zoals het aantal slaapkamers. Legt de lead een afspraak vast, dan komt die automatisch in de agenda van de verkoper terecht. Zo zie je op elk moment waar in de funnel de prospect zich bevindt: dat gaat van inkomende lead, over afspraak maken, het project bezoeken, een woning reserveren, tot en met de deal opvolgen. Om makelaars en verkopers nog beter vertrouwd te maken met het systeem, organiseerde We Are Digital een opleiding voor de verkopers en makelaars. 

03

Straffe resultaten

De resultaten zijn indrukwekkend: sinds de samenwerking zijn er 47 units verkocht. De digitale strategie leverde 82 meer afspraken op. De sales qualified leads schoten met 75% de lucht in. 55% van de marketing leads zijn verzilverd in sales leads. Dat is het dubbele van hetgeen WAD vooropgesteld had. Het is dus duidelijk dat deze tactiek erin slaagt kwalitatieve contacten aan te brengen. Ondermeer dankzij de digitale inzet van We Are Digital zijn momenteel 5 van de 9 projecten uitverkocht! Daarom vroeg Van Roey Vastgoed aan WAD om dat succesvolle digitale pad in 2023 verder te zetten.

Het feit dat Van Roey Vastgoed al met Hubspot werkte, heeft zowel pro’s als contra’s. Pro: Van Roey Vastgoed heeft ervaring met dit digitale systeem. Contra: we kunnen het niet opzetten zoals wij dat zien. Al zijn we flexibel genoeg om dat recht te fietsen.

Emilia Van Oortegem
Digital Project Manager

Plannen voor 2023

Emilia van WAD: “We zijn blij dat Van Roey Vastgoed het vertrouwen gaf om onze aanpak verder te zetten. Als grootste uitdagingen voor Van Roey Vastgoed zie ik ten eerste een meer evenwichtige en gezonde kanalenmix inzetten om minder af te hangen van paid advertising. Nu komen 80% van de leads binnen via paid en dat percentage willen we zien verminderen ten voordele van SEO. Dat is uiteraard een langetermijnaanpak. Die alles te maken heeft met een tweede pijler, namelijk een slimme content strategie opzetten en kwalitatieve content brengen.”

 

Dit zegt Van Roey Vastgoed

Anouk Van Bavel, Marketing verantwoordelijke bij Van Roey Vastgoed zegt over de samenwerking: “We werken nu 2 jaar samen en dat loopt heel goed, zowel op het het vlak van de resultaten als de opvolging. Heel fijn vind ik dat we voor elk van de 4 onderdelen rechtstreeks bij een specialist van WAD terecht kunnen: SEO, paid campagnes, strategie & content en Hubspot. Dat zie je niet overal. Overkoepelend behoudt Emilia het overzicht. Wat de resultaten betreft, zien we echt dat we het afgelopen jaar meer kwalitatieve leads binnenkrijgen, dat is toch de bepalende factor om de samenwerking verder te zetten in 2023. Ook fijn is dat ze bij WAD pro-actief mee nadenken, ze stelden voor een oefening te doen met content. Welke content missen we nog? Dat zien we helemaal zitten, het stond namelijk ook op onze verlanglijst.”

Let's meet

Ik ga akkoord met de opslag en verwerking van mijn gegevens door We Are Digital.