Zo zetten we LeerID op de kaart
Gestaafd op onderzoek tekende WAD de digitale strategie uit voor deze awareness campagne, stelde een breedschalig mediaplan op, ontwikkelde een website, cocreëerde de hero video, creëerde banner ads en stond in voor het campagne management. Voor de leerplatformen ontwikkelde WAD een online toolkit zodat ze ook vanuit hun platform LeerID konden promoten. Er kwam ook afgeleid materiaal om LeerID op beurzen in de kijker te zetten: flyers en roll-up banners.
2 doelgroepen, 3 funnelfases
Het doel van de campagne was dat zoveel mogelijk scholen LeerID aanvragen. De toegang tot LeerID verloopt namelijk via de school. Daarom mikte We Are Digital op 2 doelgroepen: enerzijds ICT-managers en directeurs van basis- en secundaire scholen in Vlaanderen. Anderzijds mikten ze op de 6- tot 21-jarige leerlingen van deze scholen, net als hun leerkrachten en ouders. De customer journey startte bij informeren, om hen daarna dieper in de funnel te interesseren en tenslotte te engageren via conversie.
3 waves en mix van kanalen
We Are Digital plande de campagne in 3 waves van maart tot september 2023. Via een dashboard kon je in real time de resultaten zien. De klant kreeg om de 3 weken een performance update en WAD stuurde bij waar mogelijk. De online campagne liep op Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn en Gimme en via de website van Onderwijs Vlaanderen en andere niet-betalende kanalen zoals Klasse. WAD stippelde zowel de betalende en niet-betalende campagnes uit en zorgde voor organic social en organic search.