02
Strategie

Goed begonnen is half gewonnen. En in digitale marketing is “goed beginnen” een duidelijke strategie hebben. Wat wil je bereiken, en - belangrijker - hoe weet je of je goed op weg bent? We leggen duidelijk meetbare objectives en key results vast. Key results zijn meetbare en transparante doelen die rechtstreeks bijdragen aan de vooropgestelde doelstellingen.

woman explaining something to colleague

Onze aanpak

01

Onderzoek & workshop

Tijdens een interactieve workshop verzamelen we de nodige informatie. Zo weten we precies wat je nodig hebt. We bekijken samen wat je ultieme doel is, en baseren daar onze verdere aanpak op. De context waarin de strategie moet passen is de belangrijkste stap om alle neuzen in dezelfde richting te laten wijzen. Zo verliest niemand the bigger picture meer uit het oog!

02

De strategische fase

We zetten de strategie om in een behapbaar en oplossingsgericht plan van aanpak. Een goede strategie is een haalbare strategie! We maken weloverwogen keuzes die bijdragen aan het doel dat we hadden vooropgesteld tijdens de workshop. Ook focus, consistentie en de buy-in van een toegewijd team zijn onmisbare elementen om een strategie te doen slagen.

03

De tactische fase

In deze fase maken we het plan van aanpak concreet: we formuleren samen specifieke doelstellingen binnen het digitaal domein. We hebben hiervoor de input nodig van onze digitale experten enerzijds en de betrokken stakeholders anderzijds. Deze stap is nodig om alles concreet te maken en te voorkomen dat er losse acties worden ondernomen die losstaan van het vooropgestelde doel.

04

De operationele fase

Actie! Dankzij de weldoordachte key results die we eerder samen hebben bepaald, heeft elke actie een target, een deadline en een verantwoordelijke: de roadmap naar succes. Het formuleren van de objectives in de vorige fases is een intensieve klus maar ze loont absoluut de moeite. Van hieruit schakelen we immers sneller en eenvoudiger in actie.

05

Data: de onmisbare link

Meten is weten, en dat is binnen digitale marketing niet anders. Data, analyse en storytelling vertellen ons wat écht belangrijk is. Om vlot van de ene fase naar de andere te gaan, hebben we correcte en consistente data nodig. We analyseren de data en zorgen ervoor dat de nodige acties inzichtelijk geformuleerd worden

Gratis checklist voor GDPR

Cookie policy, privacy policy, cookie banner… De must-haves op je website lijken tegenwoordig meer een receptenboekje. Wanneer ben je écht klaar om digitale marketing te doen? Download onze checklist hier!

 

Let's meet

Ik ga akkoord met de opslag en verwerking van mijn gegevens door We Are Digital.